motor roka ford 2017

Zážihový motor Ford EcoBoost s objemom 1,0 litra bol pri hodnotení Medzinárodný motor roka už po šiesty rok po sebe vyhlásený za „Najlepší motor do 1,0 litra“. Tento úsporný, kompaktný a výkonný motor získal od svojho uvedenia v roku 2012 už 10 ocenení Medzinárodný motor roka a montuje sa do každého piateho vozidla značky Ford predaného v Európe. Spoločnosť Ford bude od začiatku roka 2018 ponúkať 1,0-litrový motor EcoBoost s inovatívnou technológiou deaktivácie valcov, aby sa ďalej znížili emisie CO 2 a spotreba paliva.

KOLÍN NAD RÝNOM, Nemecko, 21. júna 2017 – 1,0-litrový motor EcoBoost bol po šiesty rok po sebe zvolený za Medzinárodný motor roka v kategórii „Najlepší motor do 1,0 litra“ – čo znamená, že tento kompaktný a výkonný trojvalcový zážihový motor zostáva neporazený vo svojej kategórii od svojho uvedenia na trh v roku 2012.

Porota ocenila kombináciu výkonu, spotreby a technológií motora. 1,0-litrový motor EcoBoost získal už 10 ocenení Medzinárodný motor roka, pričom trikrát bol celkovým víťazom a aj „Najlepším nováčikom“.

„Náš 1,0-litrový motor EcoBoost je prelomovým komponentom, ktorý stanovil referenčnú hodnotu pre kompaktné a úsporné motory so sofistikovanými technológiami prepĺňania turbodúchadlom EcoBoost, priamym vstrekovaním paliva a dvojitým nezávislým premenlivým časovaním vačkového hriadeľa (Ti-VCT)“, povedal Joe Bakaj, viceprezident pre vývoj produktov spoločnosti Ford of Europe. „Dokonca aj s desiatimi oceneniami Medzinárodný motor roka stále nachádzame spôsoby, ako posunúť hranice konštrukcie pohonných jednotiek a ako tento uznávaný malý motor prepracovať tak, aby našim zákazníkom prinášal ešte väčší úžitok.“

V ponuke sú verzie s výkonom 100, 125 a 140 koní. 1,0-litrový motor EcoBoost teraz poháňa jedno z piatich nových vozidiel Ford predávaných v Európe, vrátane dvoch z piatich modelov Fiesta. Úsporné zážihové motory Ford EcoBoost s objemom do 3,5 litra poháňajú vozidlá Ford na celom svete – od kompaktného úplne nového modelu Ford Fiesta až po dodávky Transit, pickupy a modely od tímu Ford Performance, vrátane modelov Focus RS a superšportu Ford GT.

Porota 58 automobilových novinárov z 31 krajín vymenovala úsporný 1,0-litrový trojvalcový motor EcoBoost za „Najlepší motor do 1,0 litra“. Prvýkrát sa predstavil v modeli Ford Focus v roku 2012. Tento inovatívny motor naďalej dominoval svojmu segmentu a čelil rastúcej konkurencii v kategórii, ktorá je obľúbená zákazníkmi a dôležitá pre automobilky. V tomto roku bolo v kategórii do 1,0 litra zastúpených 35 motorov, čo je o deväť viac ako v roku, keď 1,0-litrový EcoBoost debutoval.

„Najmenší motor Ford EcoBoost je stále najlepším 1,0-litrovým trojvalcom, a to napriek tomu, že na scéne sa stále objavujú novšie pohonné jednotky,“ povedal Dean Slavnich, spolupredsedajúci na 19. podujatí Medzinárodný motor roka, ktoré sa konalo v nemeckom Stuttgarte a šéfredaktor magazínu Engine Technology International. „Ešte pôsobivejšie je, že ide o prvý motor, ktorý každoročnú nomináciu premení na titul v kategórii.“

Od začiatku roka 2018 sa bude 1,0-litrový motor EcoBoost dodávať s technológiou deaktivácie valca a zákazníkom prinesie znížené prevádzkové náklady – ak nie je potrebný plný výkon, napríklad pri jazde ustálenou rýchlosťou alebo pri jazde s minimálnym výkonom, aicky zastaví jeden z valcov motora.

Ako príklad pokročilej techniky, ktorá umožňuje spoločnosti Ford poskytovať možnosť voľby zákazníkom s úspornými zážihovými, vznetovými a elektrickými pohonnými jednotkami, slúži táto technológia, ktorá dokáže za 14 milisekúnd odpojiť alebo znova pripojiť jeden valec – čo je 20-krát rýchlejšie ako žmurknutie oka – bez vplyvu na výkon alebo kultivovanosť.

EcoBoost EOTY2014 02