motor roka ford

Ford získal piaty rok po sebe „Oscara“ za najlepší malý motor. Každé piate vozidlo Ford predané v Európe je vybavené 1,0-litrovým motorom EcoBoost

1,0-litrový motor EcoBoost od spoločnosti Ford získal už piaty rok po sebe titul Medzinárodný motor roka 2016 v kategórii „Najlepší motor do 1,0 litra“ – a to aj napriek narastajúcej konkurencii zo strany veľkých svetových automobiliek v triede motorov do 1,0 litra.
 
Spoločnosť Ford získala už deviate víťazstvo za úsporný a športový motor, ktorý bol v minulosti vyhlásený za celkového víťaza súťaže rekordné tri razy po sebe a taktiež za najlepšieho nováčika. Týmto motorom je vybavené každé piate vozidlo značky Ford predané v Európe.

Prelomový 1,0-litrový motor EcoBoost sa stal víťazom triedy pre svoje jazdné vlastnosti, výkon, úspornosť, kultivovanosť a technológiu. Dômyselnosť technológie EcoBoost sa v súčasnosti aplikuje aj v nových vznetových motoroch EcoBlue.

Ford EcoBoost Engine 09STUTTGART 1. júna 2016 – Malý, no pritom výkonný 1,0-litrový motor EcoBoost od spoločnosti Ford bol už piaty rok po sebe vyhlásený za Medzinárodný motor roka vo svojej triede. Porota ocenila kombináciu jeho jazdných vlastností, výkonu, úspornosti, kultivovanosti a technológie, ktorá naďalej určuje štandard.

Porota zložená zo 65 motoristických novinárov z 31 krajín vyhlásila úsporný trojvalcový motor EcoBoost za „Najlepší motor v kategórii do 1,0 litra“. Od svojho uvedenia na trh motor zvíťazil vo svojej triede každý rok. Tento rok predbehol dokonca 32 konkurenčných motorov, čo je o 19 viac, ako bol počet jeho konkurentov v roku 2012. Je príznačné, že v roku 2015 taktiež došlo k nárastu konkurencie zo strany svetových automobiliek vyrábajúcich modely s preplňovanými motormi do 1,0 litra s technológiou priameho vstrekovania paliva.

V roku 2014 sa 1,0-litrový EcoBoost stal prvým motorom, ktorý bol tretí raz po sebe vyhlásený za celkového víťaza súťaže Medzinárodný motor roka, a v roku 2012 bol vyhlásený za „Najlepší nový motor“.

1,0-litrový motor EcoBoost zmenil pravidlá hry a napriek ďalším, ktorí nasledovali náš príklad, zostáva aj po piatich rokoch nesporným meradlom kvality vo svojej triede,“ uviedol Joe Bakaj, viceprezident spoločnosti Ford of Europe pre vývoj produktov. „Stále nás poháňa duch inovácií a predpokladáme, že rovnaké inteligentné uvažovanie použijeme aj pre nový typ účinných, čistých a výkonných zmenšených vznetových motorov.“

Malý 1,0-litrový motor EcoBoost poháňa vozidlá v 72 krajinách sveta a v ponuke je vo výkonnostných verziách 100 k, 125 k a 140 k, pričom pretekárske vozidlo Ford Fiesta R2 má dokonca variant s výkonom 180 k. Motor vo verzii 140 k  ponúka väčší pomer výkonu na liter ako model Bugatti Veyron. Formula Ford, spôsobilá na jazdu na verejných cestách, vybavená verziou motora s výkonom 205 k, absolvovala okruh na slávnom nemeckom Nürburgringu za sedem minút a 22 sekúnd – čo je výkon, s ktorým prekonala mnohé supervozidlá s výkonom nad 600 k, ako je napríklad Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo či Pagani Zonda.

V Európe sa s viacnásobne oceneným motorom EcoBoost predáva jedenásť modelov vozidiel Ford: Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C‑MAX, Tourneo a Transit Connect, Tourneo a Transit Courier a Mondeo. Každé piate vozidlo značky Ford predané na starom kontinente v roku 2015 bolo vybavené týmto 1,0-litrovým agregátom, pričom išlo o takmer dva z piatich modelov Fiesta.

Technológia zážihových motorov EcoBoost sa teraz aplikuje aj do najnovšieho zmenšeného vznetového motora z dielne spoločnosti Ford, 2,0-litrového agregátu EcoBlue, ktorý automobilka uviedla na trh začiatkom tohto roka v modeli Ford Transit. S využitím turbodúchadla s nízkou zotrvačnosťou, priameho vstrekovania paliva pod vysokým tlakom, integrovaných zberných výfukových potrubí, rozvodového remeňa v olejovom kúpeli a ďalších prvkov s nízkym trením motor prináša o 13 percent vyššiu úspornosť a o 20 percent vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach.*

Rad výkonných, no pritom úsporných motorov EcoBoost od spoločnosti Ford určených pre svetové trhy tvorí 1,5-litrový, 1,6‑ litrový, 2,0- litrový a 2,3- litrový štvorvalcový motor a 2,7- litrový a 3,5- litrový motor V6. Posledný menovaný poháňa úplne nové supervozidlo Ford GT, ktoré sa koncom tohto mesiaca vráti na preteky Le Mans.

„To, že tri razy získal hlavnú cenu a naďalej získava hlasy porotcov, poukazuje na to, aký je 1,0-litrový motor EcoBoost od Fordu výnimočný,“ uviedol Dean Slavnich, spolupredseda 18. ročníka odovzdávania cien Medzinárodný motor roka, ktorý sa konal v nemeckom Stuttgarte, a zároveň šéfredaktor medzinárodného magazínu Engine Technology International. „Je to fantastický dôkaz toho, že zmenšovanie veľkosti a zvyšovanie úspornosti nemusia nutne znamenať ústupky v iných oblastiach, ako je výkon, kultivovanosť či jazdné vlastnosti, ale môžu dokonca prispieť k ich zlepšeniu.“

1.0L EcoBoostEngine 05

# # #

* Uvedené údaje o spotrebe paliva/energie, emisiách CO2 a dojazde na čisto elektrický pohon sa merajú podľa technických požiadaviek a špecifikácií Nariadení Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a č. (ES) 692/2008 v platnom znení. Údaje o spotrebe paliva a úrovni emisií CO2 sa vzťahujú na verziu vozidla a nie na konkrétne vozidlo. Použité štandardné skúšobné postupy umožňujú porovnanie medzi rôznymi typmi vozidiel a rôznymi výrobcami. Pri konečnej spotrebe paliva/energie, produkcii emisií CO2 a dojazde na čisto elektrický pohon zohrávajú úlohu popri účinnosti využitia paliva aj jazdné návyky vodiča a ďalšie faktory netechnického charakteru. Oxid uhličitý (CO2) je hlavný plyn, ktorý vyvoláva v atmosfére skleníkový efekt a prispieva ku globálnemu otepľovaniu.

(zdroj: TS Ford, fordmedia.eu)