-
Športový exteriér prináša novú mriežku chladiča s odvážnym lichobežníkovým dizajnom, nové svetlomety so svetlami na denné svietenie s diódami LED, ako aj dve nové farby – sivú Guard Grey a žiarivú medenú Copper Pulse.
-
K inováciám vyvinutým ako reakcia na podnety zákazníkov patrí dômyselné a flexibilné riešenie zadného úložného priestoru, ktoré prináša najlepší a nekompromisný priestor a objem pre batožinu vo svojej triede.
-
Spotreba paliva a výkon modelu Ford Puma je optimalizovaný vďaka pokročilej 48-voltovej technológii Ford EcoBoost Hybrid.
AMSTERDAM, Holandsko, 3. apríla 2019 – Spoločnosť Ford dnes predstavila prvú fotografiu modelu Ford Puma – kompaktného crossoveru inšpirovaného SUV, ktorý spája úžasný dizajn exteriéru; batožinový priestor s najväčším objemom a flexibilitou vo svojej triede a 48-voltovú mild hybridnú pohonnú jednotku.
Puma sa začne predávať na konci roka, pričom pri výrobe sa využíva výnimočné remeselné spracovanie a kvalita. Výroba bude prebiehať v rumunskom závode Ford Craiova Assembly, do ktorého spoločnosť od roku 2008 investovala takmer 1,5 miliardy eur.
„Puma je inovatívne skonštruovaná a zvodne štýlová. Myslíme si, že skutočne zaujme európskych zákazníkov kompaktných vozidiel. Ak chcete auto, za ktorým sa budú v piatok večer ľudia otáčať a v sobotu popoludní v ňom odveziete ploché škatule s nábytkom, potom ste ho našli,“ povedal Stuart Rowley, prezident spoločnosti Ford of Europe. „Maximálne sme sa snažili, aby sme zákazníkom poskytli požadovanú flexibilitu s progresívnym a evokujúcim štýlom, takže budú môcť riadiť svoje doteraz najkrajšie auto.“
Prvá fotografia modelu Ford Puma odhaľuje významné štýlové prvky vrátane výrazných, hore umiestnených svetlometov a športových, pútavých, aerodynamických línií, spolu s proporciami kompaktného crossoveru, ktorý má vyššiu svetlú výšku poskytujúcu sebavedomý zážitok z jazdy a prvotriedny, nekompromisný objem batožinového priestoru 456 litrov.
Inovatívne riešenie zadného úložného batožinového priestoru v modeli Puma bolo po rozsiahlych diskusiách so zákazníkmi vyvinuté tak, aby spĺňalo a prekračovalo jasnú požiadavku na flexibilný batožinový priestor. Výsledkom je hlboký, univerzálny úložný priestor, do ktorého sa pohodlne zmestia dva golfové vaky nastojato.
Technológia Ford EcoBoost Hybrid optimalizuje spotrebu paliva* modelu Puma a prináša mohutný a citlivý výkon až do úrovne 155 koní. Integrovaný štartér/generátor poháňaný remeňom (BISG) umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie, ktorá sa zvyčajne stratí počas brzdenia a jazdy na voľnobeh. Slúži na nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora.
Systém BISG funguje aj ako motor, ktorý hladko spolupracuje s trojvalcovým 1,0-litrovým zážihovým motorom EcoBoost s nízkym trením a uloženú energiu využíva na zvýšenie krútiaceho momentu. Znižuje sa tak množstvo práce vyžadovanej od zážihového motora, aby sa čo najviac znížila spotreba paliva a zvýšil krútiaci moment – zvyšuje sa celkový krútiaci moment dostupný z hnacieho ústrojenstva a zaisťuje sa optimalizovaný výkon.
Puma sa pripojí do rozširujúcej sa rodiny SUV a SUV crossoverov Ford v Európe. Súčasťou radu je Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge a úplne nový Explorer Plug-In Hybrid – prvýkrát predstavený včera na špeciálnom podujatí Ford „Go Further“.
Predaj SUV značky Ford v Európe teraz predstavuje viac ako jednu pätinu, pričom v roku 2018 vzrástol o viac ako 19 %.
# # #
Očakávané emisie CO2 sú od 124 g/km, spotreba paliva od 5,4 l/100 km
* Uvedené hodnoty spotreby paliva/energie, emisií CO2 a dojazdu v elektrickom režime sú odmerané v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a (ES) 692/2008 v platnom znení. Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 platia pre variant vozidla, a nie pre jednotlivé vozidlo. Použitý štandardný testovací postup umožňuje vzájomne porovnávať rôzne typy vozidiel od rôznych výrobcov. Na spotrebu paliva/energie, emisie CO2 a dojazdovú vzdialenosť na elektrický pohon má okrem technických vlastností vozidla vplyv aj štýl jazdy a iné netechnické činitele. CO2 je hlavný plyn vyvolávajúci skleníkový efekt a spôsobujúci globálne otepľovanie.
Od 1. septembra 2017 sa niektoré nové vozidlá typovo schvaľujú podľa skúšobného postupu WLTP (celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké vozidlá) podľa smernice (EÚ) 2017/1151 v platnom znení, čo je nový, realistickejší testovací postup na meranie spotreby paliva a emisií CO2. Od 1. septembra 2018 začal WLTP úplne nahradzovať nový európsky jazdný cyklus (NEDC), čo je zastaraný testovací postup. Počas vyraďovania postupu NEDC sa spotreba paliva a emisie CO2 podľa WLTP prepočítavajú späť podľa postupu NEDC. V porovnaní s predchádzajúcimi hodnotami spotreby paliva a emisiami bude existovať určitá odchýlka, pretože niektoré prvky testov sa zmenili, t. j. to isté vozidlo môže mať rozdielnu spotrebu paliva a emisie CO2.
O spoločnosti Ford Motor Company
Ford Motor Company je globálna spoločnosť so základňou v meste Dearborn v americkom štáte Michigan. K jej hlavným oblastiam podnikania patrí projektovanie, výroba, marketing, predaj a servis komplexného radu osobných automobilov, nákladných vozidiel, SUV a elektrifikovaných vozidiel značky Ford, ako aj luxusných vozidiel značky Lincoln. Zároveň poskytuje aj finančné služby prostredníctvom spoločnosti Ford Motor Credit Company a aktívne sleduje nové príležitosti na rozšírenie svojho podnikania investíciami do oblastí elektrifikácie, autonómneho riadenia a mobility. Spoločnosť Ford má približne 199 000 zamestnancov po celom svete. Viac informácií o spoločnosti Ford, jej produktoch a spoločnosti Ford Motor Credit Company nájdete na internetovej stránke www.corporate.ford.com.
Spoločnosť Ford of Europe sa zaoberá výrobou, predajom a servisom vozidiel značky Ford na 50 individuálnych trhoch a má približne 53 000 zamestnancov vo svojich podnikoch s plnou majetkovou účasťou. Celkovo pre spoločnosť pracuje približne 67 000 ľudí, ak sa zarátajú aj podniky s účasťou iných spoločností a nekonsolidované podniky. Okrem spoločnosti Ford Motor Credit Company prevádzkuje spoločnosť Ford Europe divíziu Ford Customer Service Division a 24 výrobných závodov (16 podnikov s plnou majetkovou účasťou alebo konsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností a 8 nekonsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností). Do Európy boli prvé automobily značky privezené v roku 1903, teda v tom istom roku, v ktorom bola spoločnosť Ford Motor Company založená. Výroba sa v Európe začala v roku 1911.