ST Line Kuga 003

 

  • Elegantný, priestranný, úplne nový Ford Kuga sa predstavil s výrazným dizajnom, komplexným radom hybridných pohonných jednotiek a novou technológiou asistenčných funkcií pre vodiča, aby vodičom priniesol čo najefektívnejšie, najpríjemnejšie a najuspokojujúcejšie zážitky pri jazde v modeli Kuga.
  • Úplne nová Kuga prichádza s aerodynamickejšou siluetou pre energický, svižný a zdatný vzhľad s prémiovými proporciami, ktoré podporujú vylepšenú priestrannosť a komfort.
  • Kuga je najelektrifikovanejší Ford v histórii a prvý, ktorý ponúka mild hybridnú, plnehybridnú a plug-in hybridnú pohonnú jednotku. Model Kuga Plug-In Hybrid ponúkne dojazd v čisto elektrickom režime viac ako 50 km. Očakávaná spotreba paliva je na úrovni 1,2 l/100 km a emisie CO2 29 g/km.
  • Kuga je tiež prvé SUV postavené na novej globálnej architektúre Ford C2, ktorá má v porovnaní s predchádzajúcim modelom Kuga o 10 % vyššiu torznú tuhosť a až o 90 kg nižšiu hmotnosť.
  • Medzi pokročilé praktické technológie patrí zabudovaný modem FordPass Connect, 12,3-palcový digitálny prístrojový panel, bezdrôtové nabíjanie, systém SYNC 3 s 8-palcovým dotykovým displejom a audiosystém B&O.
  • Novinkou bude systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu s monitorovaním mŕtveho uhla a systém prevencie nehôd na križovatkách. Predstaví sa adaptívny tempomat so systémom Stop & Go, systém rozpoznávania dopravných značiek a systém udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu.
  • Medzi výrazné varianty úplne nového modelu Kuga patrí verzia Kuga Titanium, Kuga ST-Line a Kuga Vignale. Všetky majú jedinečný charakter pre rastúci počet európskych zákazníkov SUV.

 

AMSTERDAM, 2. apríla 2019 – Spoločnosť Ford dnes predstavila štýlový a výrazný rad úplne nových SUV modelov Kuga. Debutovali s elegantným novým dizajnom exteriéru s prémiovými rozmermi, zaisťujúcimi väčšiu priestrannosť a pohodlie.

Najelektrifikovanejšie vozidlo značky Ford v histórii – sofistikovaný nový model Kuga Titanium, športová Kuga ST Line a luxusná verzia Kuga Vignale vytvoria moderný rad hybridných pohonných jednotiek pre bezprecedentnú spotrebu paliva SUV značky Ford.

Do komplexného radu patria verzie Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (mild hybrid) a Kuga Hybrid (plne hybridný model), spolu s 2,0-litrovým vznetovým motorom Ford EcoBlue, 1,5-litrovým vznetovým motorom Ford EcoBlue a 1,5-litrovým zážihovým motorom Ford EcoBoost, všetky v kombinácii s inteligentnou, novou osemstupňovou aickou prevodovkou.

Kuga je najpredávanejšie SUV značky Ford v Európe a po modeloch Fiesta a Focus ide o 3. najpredávanejší model Ford v regióne. Zákazníci si v roku 2018 kúpili 153 800 modelov Kuga, čo prispelo k minuloročnému nárastu predaja SUV modelov Ford o viac ako 19 percent.

Úplne nová Kuga ponúka ešte intuitívnejšie prvky komfortu a asistencie pre vodiča, aby boli zákazníci počas jazdy lepšie pripojení. Medzi sofistikované technológie patrí zabudovaný modem FordPass Connect, technológia bezdrôtovej nabíjacej podložky a systém informácií a zábavy Ford SYNC 3 podporovaný centrálnou dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 8 palcov. Prémiový audiosystém B&O prináša vysokokvalitný zvukový zážitok. Nový 12,3-palcový LCD panel prístrojov s voľnými tvarmi ako novinka v odvetví zobrazuje farby „true color“, takže informácie sú intuitívnejšie a ľahšie čitateľné.

Nové technológie Stop & Go, systém rozpoznávania dopravných značiek a systém udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu pomáhajú vodičom pri jazde v hustej, často zastavujúcej aj diaľničnej premávke s väčšou istotou ako kedykoľvek predtým. S prediktívnym systémom osvetlenia zákrut a osvetlenia podľa značiek budú vodiči vidieť potme jasnejšie. S technológiou projekčného displeja môže vodič sledovať cestu pred vozidlom a aktívny parkovací asistent 2 umožňuje plne aizované parkovacie manévre stlačením tlačidla.

„Úplne nová Kuga je naším najlepším príkladom dizajnového prístupu spoločnosti Ford so zameraním na človeka. Vývoj prebiehal v úzkej spolupráci so zákazníkmi vlastniacimi SUV, aby sme vedeli ponúknuť výrazný štýl, bezprecedentnú ponuku pohonných jednotiek, prvotriedny komfort a pokročilé technológie, ktoré uľahčujú majiteľom život v aute aj mimo neho,“ povedal Stuart Rowley, prezident spoločnosti Ford of Europe.

Úplne nová Kuga je od zavedenia tohto modelového radu v roku 2008 treťou generáciou SUV strednej veľkosti značky Ford určenej pre európskych zákazníkov. Spoločnosť Ford predala v Európe od roku 2008 viac ako 1 milión kusov modelu Kuga.

Konštrukcia podľa našich zákazníkov

Nová Kuga je prvé SUV postavené na novej globálnej architektúre C2 spoločnosti Ford, ktorá podporuje vylepšenú aerodynamiku pre nižšiu spotrebu paliva a oproti predchádzajúcim modelom a pri porovnaní variantov s ekvivalentnými pohonnými jednotkami má až o 90 kg nižšiu hmotnosť. Nová architektúra je okrem toho navrhnutá tak, aby sa zlepšili vlastnosti vozidla pri nehode. Má o 10 % väčšiu torznú tuhosť pre lepšiu dynamiku jazdy a kultivovanosť, viac vnútorného priestoru pre modely Ford strednej veľkosti a zároveň umožňuje vytvárať vozidlá s výrazným a dynamickým dizajnom.

Úplne nová Kuga prichádza s výrazným, nový dizajnom exteriéru, ktorý je zjednodušený a obsahuje viac tvarov s prémiovými rozmermi. Aerodynamickejšia silueta obsahuje dlhší rázvor, ktorý vytvára väčšiu podstavu na ceste, z čoho profituje jazda aj stabilita. Súčasťou je aj dlhšia kapota, väčší uhol zadného skla a nižšia línia strechy. Výsledkom je energickejší, svižnejší a zdatnejší vzhľad než kedykoľvek predtým.

Do prispôsobeného spektra patria rôzne verzie – Kuga Vignale, ST-Line a Titanium – z ktorých každá má jedinečný charakter, odrážajúci osobnosti zákazníkov. Model Kuga Titanium s moderným a sebavedomým štýlom prináša vysokú výbavu a kvalitu pre zákazníkov v celej Európe. Medzi najdôležitejšie prvky patrí športový predný spodný ochranný kryt a zadný difúzor, zrkadlá, bočné lišty a kľučky dverí lakované vo farbe karosérie, LED denné svetlá a štandardné 17-palcové alebo voliteľné 19-palcové zliatinové disky kolies.

Luxusný model Kuga Vignale má exkluzívnu výbavu a špičkové spracovanie. Vo výbave nechýbajú ozdoby Vignale vyrobené na mieru vrátane povrchovej úpravy zo saténového hliníka pre strešné lišty, nárazníky a obloženie spínačov, ako aj jedinečný, elegantný dizajn predného a zadného nárazníka. V exteriéri vidno chrómovanú prednú sieťovanú mriežku chladiča Vignale a dvojité koncovky výfuku, okrem toho aj štandardné 18-palcové alebo voliteľné 19-palcové alebo 20-palcové zliatinové disky kolies. Interiér zdokonaľujú sedadlá čalúnené kožou Windsor s exkluzívnym hexagonálnym vzorom Vignale, kožený vyhrievaný volant a prémiové velúrové podlahové rohože.

Výrazný štýl modelu Kuga ST-Line sa inšpiroval modelmi Ford Performance a obsahuje nárazníky a bočné prahy vo farbe karosérie a čiernu prednú mriežku, predný spodný ochranný kryt, zadný difúzor a strešné lišty. Športový charakter zvýrazňuje veľký zadný spojler, štandardné 18-palcové alebo voliteľné 19-palcové zliatinové disky kolies a dvojité športové koncovky výfuky. Vo vnútri je tmavé čalúnenie stropu, sedadlá ST-Line s exkluzívnym dizajnom a s kontrastným červeným prešívaním, zliatinové pedále, volant s plochou spodnou časťou a podlahové rohože a prahy ST-Line, ktoré odrážajú výkonný charakter.

„Zákazníci Kuga vyjadrili názor, že sú pripravení na ešte emocionálnejší dizajn. Naša úplne nová Kuga predstavuje zručne vytesaný model, ktorý je vizuálne elegantnejší, nižší a širší – už pri samotnom pohľade pocítite vzrušenie,“ povedal Amko Leenarts, riaditeľ dizajnu spoločnosti Ford of Europe. „Úplne nový interiér je útočisko, v ktorom môžete tráviť každodenný život. V tomto harmonickom a vzdušnom priestore sa spájajú prvotriedne materiály, precízne spracovanie a najmodernejšia technológia.“

Úplne nová Kuga je k dispozícii v 12 farbách, vrátane nových metalických farieb – strieborná Diffused Silver a oranžová Sedona Orange. Modrá Blue Panther – nová povrchová úprava v ponuke výhradne pre modely Vignale – sa pripojí k prémiovým trojvrstvovým farbám – k červenej Lucid Red a bielej Star White Pearl.

Bezprecedentná rôznorodosť pohonných jednotiek

Nová Kuga sa stane prvým vozidlom Ford, ktoré bude k dispozícii s technológiou plug-in hybrid, mild hybrid aj ako plnehybridná verzia. Spĺňa tak tohtoročné vyhlásenie spoločnosti Ford, že každý model Ford začínajúc od nového modelu Focus bude aj vo verzii s elektrifikovanou pohonnou jednotkou.

Kuga Plug-In Hybrid: Úplne nová Kuga Plug-In Hybrid bude k dispozícii hneď od uvedenia na trh. Ponúka dojazd a slobodu tradičného spaľovacieho motora spolu s účinnosťou a kultivovanosťou elektrického pohonu.

Výkonovo rozdelená architektúra kombinuje 2,5-litrový štvorvalcový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, elektromotor a generátor a lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 14,4 kWh, takže celkový výkon dosahuje 225 koní. Prvý plug-in hybridný model Ford v Európe bude mať dojazd v čisto elektrickom režime vyše 50 km. Očakáva sa, že Kuga Plug-In Hybrid bude mať spotrebu paliva na úrovni 1,2 l/100 km a emisie CO2 29 g/km*.

Akumulátor je možné nabíjať cez nabíjací konektor v prednom blatníku. Počas jazdy sa aicky nabíja pomocou technológie rekuperačného nabíjania, pri ktorom sa využíva kinetická energia, ktorá by sa normálne stratila počas brzdenia. Predpokladá sa, že úplné nabitie akumulátora z externého napájacieho zdroja s napätím 230 V bude trvať približne 4 hodiny.

Vodič si môže vybrať, kedy a ako chce využiť energiu z akumulátora: pomocou režimov EV Auto, EV Now, EV Later a EV Charge. Keď sa akumulátor takmer úplne vybije, Kuga sa aicky prepne do režimu EV Auto – výkon zážihového motora bude podporovať elektromotor pomocou rekuperovanej energie, čím sa zaistí optimálna spotreba paliva.

Kuga EcoBlue Hybrid: Úplne nový model Kuga EcoBlue Hybrid poháňa zdokonalený 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue s výkonom 150 koní, ktorý ma ešte nižšiu spotrebu paliva. Technológia mild hybrid využíva integrovaný štartér/generátor poháňaný remeňom, ktorý nahradí štandardný alternátor, čo umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie počas spomaľovania vozidla a nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora. Systém BISG funguje aj ako motor, ktorý využíva uloženú energiu na zvýšenie krútiaceho momentu motora pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na chod elektrického príslušenstva vozidla.

48-voltový systém taktiež umožňuje, aby technológia aického vypínania a štartovania motora v novom modeli Kuga fungovala vo viacerých situáciách pre ešte väčšiu úsporu paliva, čo prispieva k očakávaným emisiám CO2 na úrovni od 132 g/km a spotrebe paliva 5,0 l/100 km.

Kuga Hybrid: Kuga Hybrid využíva samonabíjaciu plnehybridnú pohonnú jednotku, ktorá umožňuje čisto elektrickú jazdu a kombinuje 2,5-litrový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, elektromotor, generátor; lítiovo-iónový akumulátor a aickú prevodovku s funkciou rozdeľovania výkonu, vyvinutú spoločnosťou Ford. Kuga Hybrid bude k dispozícii neskôr v roku 2020 s pohonom predných kolies a inteligentným pohonom všetkých kolies Ford. Očakávané emisie CO2 sú na úrovni 130 g/km a spotreba paliva 5,6 l/100 km.

Zákazníci nového modelu Kuga si môžu vybrať zo širokej škály zážihových motorov Ford EcoBoost a vznetových motorov Ford EcoBlue s optimalizovaným výkonom a kultivovanosťou. Spĺňajú najnovšie prísne emisné normy Euro 6 vypočítané pomocou celosvetovo harmonizovaného skúšobného postupu pre ľahké vozidlá (WLTP). Pohonné jednotky podporuje systém aického vypínania a štartovania motora (štandardná výbava), ktorý znižuje prevádzkové náklady, a ďalej šesťstupňová manuálna prevodovka s hladkým radením a nová osemstupňová aická prevodovka pre bezstarostnú jazdu.

Kuga EcoBlue: Očakáva sa, že 2,0‑litrový motor EcoBlue bude mať spotrebu paliva na úrovni od 5,7 l/100 km a emisie CO2 150 g/km. Integrovaný systém nasávania so zrkadlovými portami pre optimalizované prúdenie vzduchu do motora a turbodúchadlo s nízkou zotrvačnosťou znižujú spotrebu paliva. Vysokotlakový systém vstrekovania paliva je citlivejší, tichší a precíznejší. Systém selektívnej katalytickej redukcie v štandardnej výbave prispieva k zníženiu emisií NOx. Medzi ďalšie inovácie 2,0-litrového motor EcoBlue, ktoré znižujú trenie, patria:

  • kľukový hriadeľ s vychýlením o 10 mm, čím sa minimalizuje bočné zaťaženie piesta a znižujú sa sily odierania proti stene valca,
  • oceľové piesty majú optimalizované rozmery a menšiu rozťažnosť v horúcom stave,
  • minimalizované priemery ložísk kľukového hriadeľa,
  • hnacie remene vačkového hriadeľa a olejového čerpadla v olejovom kúpeli.

1,5-litrový motor Ford EcoBlue má výkon 120 koní a očakáva sa spotreba paliva na úrovni od 4,8 l/100 km a emisie CO2 127 g/km. Motor využíva tieto inovatívne technológie:

  • recirkulácia nízkotlakových výfukových plynov v kombinácii s vodným chladením stlačeného vzduchu pre efektívnejšie spaľovanie a zníženie emisií,
  • integrované nasávacie potrubie pre optimálne prúdenie vzduchu do motora,
  • turbodúchadlo s nízkym momentom zotrvačnosti pre rýchlejšie a kontrolovateľné reakcie turbodúchadla s materiálmi používanými v raketových motoroch určenými pre vysokoteplotné aplikácie,
  • vysokotlakový systém vstrekovania paliva, ktorý je citlivejší, tichší a precíznejší.

Kuga EcoBoost: 1,5-litrový motor Ford EcoBoost má výkon 120 a 150 koní a očakáva sa spotreba paliva na úrovni od 6,5 l/100 km a emisie CO2 149 g/km. Motor ako prvý trojvalec v segmente dokáže aicky deaktivovať jeden z valcov. Systém dokáže aicky vypnúť jeden z valcov motora za podmienok, kedy nie je potrebný plný výkon, napríklad pri jazde zotrvačnosťou alebo pri jazde s ľahkou nohou na plyne. Technológia vypínania valca dokáže deaktivovať alebo opätovne aktivovať jeden valec za 14 milisekúnd, čo je 20-krát rýchlejšie než žmurknutie okom – bez kompromisu ohľadne výkonu alebo kultivovanosti.

ford 00044

Dostupné sú aj základné technológie EcoBoost vrátane pokročilého prepĺňania turbodúchadlom, vysokotlakového priameho vstrekovania paliva a dvojitého nezávislého variabilného časovania ventilov. Emisie pevných častíc sú obmedzené pomocou technológie filtra pevných častíc, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy. Medzi ďalšie inovácie patria:

  • nová kombinácia vstrekovania paliva do nasávania a priameho vstrekovania paliva zaisťuje vysoký výkon a odozvu spolu s menšou spotrebou paliva, s osobitným znížením spotreby paliva pri ľahkom zaťažení motora,
  • trojvalcová architektúra s nízkym trením, ktorá má prirodzene vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach,
  • integrované výfukové potrubie, ktoré zvyšuje účinnosť, pretože motor dosiahne optimálnu teplotu rýchlejšie, a keďže výfukové plyny musia prekonať kratšiu vzdialenosť medzi valcami a turbodúchadlom, krútiaci moment narastá rýchlejšie,
  • celohliníková konštrukcia pre zníženú hmotnosť.

Nová osemstupňová aická prevodovka Ford s rýchlym radením bola navrhnutá tak, aby ešte viac znižovala spotrebu paliva a zaisťovala plynulý výkon. K dispozícii bude pre 1,5-litrové motory EcoBlue s výkonom 120 koní a 2,0-litrové motory EcoBlue s výkonom 190 koní, ktoré využívajú:

  • Adaptívne plánovanie radenia, ktoré vyhodnocuje individuálne štýly jazdy a optimalizuje čas preradenia. Systém dokáže identifikovať jazdu hore a dole kopcom a ostré zákruty, podľa čoho prispôsobuje radenie prevodových stupňov s cieľom zaistiť stabilnejšiu, pútavejšiu a kultivovanejšiu jazdu.
  • Adaptívne riadenie kvality radenia, ktoré vyhodnocuje informácie o vozidle a prostredí, a pomáha tak prispôsobiť tlak spojky pre trvalé a hladké radenie prevodových stupňov. Táto technológia dokáže upraviť plynulosť radenia podľa štýlu jazdy.

2,0-litrový motor EcoBlue s výkonom 190 koní v novom modeli Kuga spolupracuje s inteligentným systémom pohonu všetkých kolies Ford a má optimalizovaný krútiaci moment pri nízkych otáčkach, nízke hodnoty hluku, vibrácií a drsnosti a zároveň zabezpečuje plynulé a lineárne zrýchľovanie pre pohodlnejšiu jazdu.

„Jedna veľkosť nie je vhodná pre všetkých, takže sme pre nový model Kuga vyvinuli jemne odlišnú stratégiu, aby si zákazníci mohli nájsť správne riešenie pre svoj životný štýl. Vodičom SUV zároveň uľahčíme prechod na elektrifikovaný životný štýl,“ povedal Joerg Beyer, výkonný riaditeľ pre konštrukciu spoločnosti Ford of Europe. „Kuga je prvým vozidlom Ford, ktoré ťaží z celého radu sofistikovaných riešení pohonných jednotiek Ford Hybrid.“

Kuga tiež po prvýkrát ponúka voliteľnú technológiu jazdných režimov, ktorá umožňuje vodičom nastaviť odozvu na stlačenie plynového pedála, tuhosť riadenia a kontrolu trakcie, plus načasovanie radenia pre modely s aickou prevodovkou, aby reakcie a výkon zodpovedali na scenárom jazdy.

Popri režimoch Normal, Sport a Eco je k dispozícii režim Slippery, s ktorým budú mať vodiči vyššiu dôveru na povrchoch so zníženou priľnavosťou, ako je sneh a ľad. Režim Deep Snow/Sand pomáha udržiavať hybnosť vozidla na mäkkých, deformovateľných povrchoch.

S úplne novým modelom Kuga je ťahanie ľahšie než kedykoľvek predtým. Ťahať môžete čokoľvek od malých prívesov až po veľké karavany. Dve inovatívne riešenia umožňujú ťahať prívesy s hmotnosťou až do 2 250 kg – v závislosti od konfigurácie pohonnej jednotky. Elektricky ovládané zasúvateľné ťažné zariadenie možno ovládať pomocou tlačidla prakticky umiestnenom v batožinovom priestore. Po prvom stlačení tlačidla sa guľa ťažného zariadenia vysunie z úložnej polohy pod vozidlom. Po ďalšom stlačení tlačidla sa aicky skryje pod vozidlom. Okrem toho je k dispozícii aj odnímateľné ťažné zariadenie, ktoré sa dá ľahko upevniť na mieste. Keď sa nepoužíva, guľu možno odložiť v batožinovom priestore.

Komfort, priestrannosť a flexibilita

Komfort, priestrannosť a flexibilita sú kľúčom ku kultivovanejšiemu zážitku cestujúcich v modeli Kuga, ktorý prináša prvotriedny priestor v druhom rade. Úplne nová Kuga je o 44 mm širšia a o 89 mm dlhšia ako predchádzajúci model, zatiaľ čo rázvor sa zvýšil o 20 mm. Vo vnútri sa to prejavilo v o 43 mm väčšom priestore pre ramená cestujúcich o 57 mm väčšej šírke vo výške bedier na predných sedadlách v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Cestujúci vzadu si užijú o 20 mm väčší priestor pre ramená a o 36 mm väčšiu šírku vo výške bedier. Napriek celkovej výške, ktorá je o 20 mm nižšia v porovnaní s predchádzajúcim modelom, ponúka nová Kuga o 13 mm väčší priestor pre hlavy cestujúcich na predných sedadlách a o 35 mm viac vzadu.

Pre pasažierov na zadných sedadlách sú po prvýkrát k dispozícii vyhrievané krajné sedadlá. Celý druhý rad sedadiel je možné posunúť dozadu a vytvoriť najväčší priestor pre nohy v zadnej časti vo svojej triede na úrovni 1 035 mm, prípadne ho posunúť dopredu a zväčšiť batožinový priestor o 67 litrov. Funkcia uvoľnenia na diaľku umožňuje jednoduché sklopenie operadiel v druhom rade.

V batožinovom priestore sa nachádza aj obojstranná podložka s vysoko kvalitným velúrom na jednej strane, ktorý vytvára prvotriedny vzhľad a pocit na dotyk. Na druhej strane je trvanlivý a robustný gumený povrch, ktorý zabráni znečisteniu interiéru od mokrého alebo zablateného športového náčinia.

Priestranný, praktický a online – prvky v interiéri nového modelu Kuga ponúkajú inovatívnu konštrukciu, skvelý komfort a praktické technológie, takže vozidlo bezproblémovo zapadne do života zákazníkov.

Kuga je po prvýkrát k dispozícii s technológiu zabudovaného modemu FordPass Connect, ktorý premení vozidlo na mobilný prístupový bod Wi-Fi s možnosťou pripojenia až 10 zariadení. FordPass Connect umožňuje vodičom naplánovať rýchlejšie a menej stresujúcejšie jazdy pomocou aktualizácií Live Traffic pre navigačný systém, cestujúci môžu počas jazdy používať systém informácií a zábavy a prostredníctvom mobilnej aplikácie FordPass aj niekoľko praktických funkcií:

  • vyhľadanie vozidla – majiteľ môže vyhľadať svoje auto na rozľahlých parkoviskách nákupných centier,
  • stav vozidla – kontrola množstva paliva, stav poplašného systému, kvalita oleja a ďalšie,
  • zamknutie/odomknutie dverí – diaľkový prístup do vozidla,
  • diaľkové štartovanie – pre modely Kuga s osemstupňovou aickou prevodovkou**,
  • funkcionalita eCall, ktorá v prípade vážnej nehody aicky zavolá na číslo záchrannej služby a umožňuje cestujúcim priamo sa spojiť s operátorom stlačením tlačidla SOS v stropnej konzole.

Nová bezdrôtová nabíjacia podložka pod prístrojovou doskou umožňuje cestujúcim jednoducho nabíjať kompatibilné smartfóny. Vodič zostane pripojený aj počas jazdy a môže sa rozlúčiť so spleťou káblov na stredovej konzole. Podložka aicky rozpozná kompatibilné zariadenia a spustí nabíjanie.

Počas bezdrôtového nabíjania môžu zariadenia zostať pripojené k systému komunikácie a zábavy SYNC 3 cez rozhranie Bluetooth. Vo výbave je 8-palcový stredový dotykový displej, ktorý je možné ovládať pomocou gest priblíženia a posunutia. Systém komunikácie a zábavy SYNC 3 umožňuje ovládať audiosystém, navigačný systém a klimatizáciu plus pripojené smartfóny pomocou jednoduchých hlasových povelov. Kompatibilita s funkciami Apple CarPlay a Android Auto™ je k dispozícii bezplatne.

Nový 12,3-palcový LCD prístrojový panel ako prvý v odvetví využíva technológiu voľných tvarov, ktorá umožňuje využiť zakrivenie horných hrán a zaisťuje konzistentný dizajn interiéru. Panel s voľnými tvarmi obsahuje obvody zabudované do displeja, takže dizajnéri mohli vytvoriť tvary vymykajúce sa tradičnému obdĺžnikovému dizajnu.

Okrem toho sa na digitálnom prístrojovom paneli s technológiou „24-bitových farieb true color“ zobrazujú detailné, intuitívnejšie obrázky a ikony s vysokým rozlíšením v celom farebnom spektre, takže sú jasnejšie, menej unavujú oči a sú ľahšie čitateľné.

S novým audiosystémom B&O si cestujúci užijú hudbu na maximum. Možno ju prehrávať cez FordPass Connect alebo zo smartfónu. Systém s výkonom 575 W s 10 reproduktormi je vybavený externým subwooferom, ktorý prehráva mohutné basy. Umiestnenie výškových reproduktorov na prístrojovej doske bolo optimalizované, aby sa pri prehrávaní vytvorila širšia zvuková scéna vo výške uší poslucháča, takže všetci cestujúci si užijú podmanivý zvukový zážitok. Komplexné statické a dynamické ladenie zvuku zabezpečuje zachovanie zážitku z počúvania bez ohľadu na jazdné podmienky.

Technológia otvárania dverí batožinového priestoru bez rúk umožňuje prístup do batožinového priestoru aj s rukami plnými potravín, športového vybavenia alebo s deťmi, a to jednoduchým kopnutím nohou pod zadný nárazník. Konštruktéri Ford dokonca našli riešenie, kam umiestniť kryt batožinového priestoru po jeho odstránení: teraz sa pohodlne zmestí pod novú flexibilnú podlahu batožinového priestoru a dá sa jednoduchšie vybrať pomocou jednoduchého popruhu.

Systém aktívneho potlačenia hluku, ktorý zdokonaľuje pohodlie v interiéri, využíva tri strategicky umiestnené mikrofóny a monitoruje hluk motora v interiéri. Systém potom prostredníctvom audiosystému generuje zvukové vlny s opačnou polaritou, čím sa eliminuje nežiaduci hluk motora a prevodovky. Tento systém je súčasťou štandardnej výbavy pre modely Kuga Plug-In Hybrid Vignale, Kuga EcoBlue Hybrid a Kuga Vignale s 2,0-litrovým motorom EcoBlue a prispieva k novej úrovni ticha v interiéri.

Technológie na zaistenie dôvery

Úplne nová Kuga ešte viac vylepšuje zážitok z jazdy v SUV s balíkom pokročilých asistenčných technológií pre vodiča, s ktorými vodič získa istotu za volantom a môže sa sústrediť na šoférovanie.

Sofistikované technológie Ford Co-Pilot360 zdokonaľujú ochranu, jazdu a parkovanie a sú navrhnuté tak, aby bola jazda pohodlnejšia, menej náročná a bezpečnejšia.

Nový systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu s monitorovaním mŕtveho uhla ako novinka spoločnosti Ford bude kombinovať funkciu systému monitorovania mŕtveho uhla (BLIS) a systému pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu. Monitoruje mŕtve uhly a zaznamenáva vozidlá prichádzajúce zozadu pri jazde na viacprúdových cestách. Ak vodič signalizuje zmenu jazdného pruhu, alebo ak riadiaci systém zaznamená zmenu jazdného pruhu v momente, keď sa do mŕtveho uhla približuje iné vozidlo a hrozí kolízia, systém jemným otočením volantu v opačnom smere upozorní vodiča a odradí ho od manévru a zmeny jazdného pruhu.

Vylepšený bol aj systém prevencie nárazov s funkciou rozpoznávania chodcov a cyklistov, ktorý je vybavený novou technológiou pre križovatky. Dokáže aicky aktivovať brzdy, aby sa zabránilo nehode alebo sa zmiernili jej následky, ak sa vodič otáča cez protismer a systém zaznamená, že bezprostredne hrozí nehoda.

Adaptívny tempomat (ACC) so systémom Stop & Go, systém rozpoznávania dopravných značiek a systém udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu pomáhajú udržiavať komfortnú vzdialenosť od vozidiel vpredu. Systém taktiež znižuje stres počas dlhých ciest tým, že udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu. Dokáže prispôsobiť rýchlosť vozidla podľa zákonných limitov, pretože okrem informácií z palubného navigačného systému sleduje aj dopravné značky popri ceste a na nadzemných portáloch.

Ak je aktivovaný adaptívny tempomat, technológia asistenta jazdy v strede jazdného pruhu monitoruje značenie na ceste a pomocou jemnej, ale zreteľnej sily do riadenia pomôže vodičovi zostať v strede svojho jazdného pruhu. Ak systém zistí, že vodič neovláda riadenie dostatočným spôsobom, vydá vizuálne a zvukové výstrahy. Funguje pri rýchlosti až do 200 km/h.

Model Kuga je tiež prvým SUV značky Ford v Európe, ktoré ponúka projekčný displej (HUD), vďaka ktorému môže vodič neustále sledovať cestu vpredu – užitočné informácie sa premietajú do zorného poľa. Systém maximalizuje efektivitu pomocou HUD s jedným z najväčších zorných polí dostupných v Európe s rozmermi 6 stupňov krát 2,5 stupňa. Systém patrí aj medzi najjasnejšie, je nastaviteľný v 16 krokoch až do 10 000 kandelov na meter2.

So špeciálnymi filtrami pre zasúvateľnú polykarbonátovú obrazovku sa dá čítať aj s polarizovanými okuliarmi. V závislosti od výbavy vozidla môže do konfigurovateľnej ponuky premietaných informácií patriť: rýchlosť – jediná informácia, ktorá je vždy k dispozícii, rozpoznávanie dopravných značiek, adaptívny tempomat, navigácia, indikátor radenia, systém informácie a zábavy a upozornenia pri núdzových situáciách.

Systém BLIS so systémom upozornenia na križujúce vozidlá upozorňuje vodiča pri cúvaní z parkovacieho miesta na vozidlá, ktoré môžu o chvíľu križovať dráhu. Ak vodič nereaguje na upozornenia, dokáže aktivovať brzdy, aby zabránil nehode alebo zmiernil jej následky.

Funkcia Stop & Go umožňuje systému adaptívneho tempomatu úplne zastaviť vozidlo použitím až 50 % celkovej brzdnej sily a aicky sa rozbehnúť, ak zastavenie trvá kratšie ako 3 sekundy. Ak zastavenie trvá dlhšie ako 3 sekundy, vodič môže stlačiť tlačidlo na volante alebo jemne stlačiť plynový pedál a vozidlo sa rozbehne.

Aktívny parkovací asistent 2 ešte viac uľahčuje parkovanie. Stlačením tlačidla sa aktivuje plne aizované navádzanie na pozdĺžne a kolmé parkovacie miesta aj výjazd z parkovacích miest. Systém využíva funkciu „shift-by-wire“ novej osemstupňovej aickej prevodovky Ford. Identifikuje vhodné parkovacie miesta a vodič môže ovládať pohyb vozidla jednoduchým zaradením neutrálnej polohy a podržaním jediného tlačidla na stredovej konzole.

Vozidlo potom plne ovláda radenie prevodových stupňov dopredu a dozadu, plynový a brzdový pedál a aj riadenie – systém navedie vozidlo na miesto iba o 92 centimetrov dlhšie než auto, na ceste so sklonom až do 12 percent a rýchlosťou až 4 km/h. Táto technológia môže pomôcť vodičovi aj vyjsť z pozdĺžneho parkovacieho miesta pomocou plne aizovaného asistenta pri výjazde z parkovacieho miesta.

Medzi dodatočné technológie, ktoré pomôžu vodičom v modeli Kuga zamedziť nehodám a strate pozornosti, patria:

  • Asistent riadenia pri úhybnom manévri, ktorý je navrhnutý na prevádzku pri mestských a diaľničných rýchlostiach. Pomocou radaru a kamery zaznamenáva pomalšie sa pohybujúce a stojace vozidlá vpredu a poskytuje podporu riadenia, aby vodič dokázal manévrovať okolo prekážky pri hroziacej zrážke.
  • Pomocník pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu aktívne podporuje vodiča, aby bezpečne naviedol vozidlo späť do správneho jazdného pruhu „jemným pootočením“ volantu v správnom smere.
  • Systém širokouhlej prednej a spätnej kamery, ktorý zaisťuje 180-stupňový pohľad z prednej a zadnej časti vozidla pre lepšiu viditeľnosť pri cúvaní, výjazde z parkovacích miest alebo príjazdových ciest.
  • Systém výstrahy pred jazdou v protismere využíva kameru namontovanú na čelnom skle a informácie z navigačného systému vozidla. Pri jazde okolo značky „Zákaz vjazdu“ na vjazde na diaľnicu sa zobrazí optická výstraha a zaznie zvukový výstražný tón.

Systém adaptívneho predného osvetlenia Ford so systémom prediktívneho osvetlenia zákrut a osvetlenia podľa značiek vopred upravuje svetelný lúč svetlometov a zaisťuje maximálnu viditeľnosť pred zákrutou, križovatkou alebo kruhovým objazdom.

Systém používa dopredu nasmerovanú kameru na monitorovanie značenia jazdného pruhu až 65 metrov dopredu, takže svetlo svetlometov možno vopred sklopiť do zákruty a zlepšiť viditeľnosť pri približovaní, namiesto toho, aby sa systém spoliehal iba na zásahy vodiča do riadenia. Patentovaná funkcia čítania dopravných značiek od spoločnosti Ford má za cieľ optimalizovať vzory lúčov a umožňuje rozšírenie svetelného lúča na križovatkách a kruhových objazdoch, aby sa lepšie osvetlili nebezpečné objekty, ktoré nie sú v smere jazdy.

Diaľkové svetlá bez oslňovania zabraňujú náhodnému oslneniu ostatných vodičov a pomáhajú osvetliť väčšiu časť cesty v noci. Svetlomety využívajú inovatívnu nastaviteľnú konfiguráciu bubna pre väčšiu flexibilitu a mäkšie, menej rušivé prechody.

V prípade nehody nový systém brzdenia po nehode pomáha znižovať vplyv potenciálnej sekundárnej kolízie. Po zaznamenaní počiatočnej nehody začne aicky mierne brzdiť. Spomalenie vozidla môže potenciálne zmierniť zranenia cestujúcich a ďalšie poškodenie vozidla.

„Neveríme v technológiu len kvôli samotnej technológii,“ povedal Rowley. „Funkcie ako zabudovaný modem FordPass Connect a nový systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu s monitorovaním mŕtveho uhla – v kombinácii s našim radom riešení nových pohonných jednotiek Ford Hybrid – sú navrhnuté tak, aby odrážali neustále sa meniace spôsoby používania vozidiel. Úplne nová Kuga s nimi hladko zapadne do života našich zákazníkov.“

# # #

 

Android a Android Auto sú ochranné známky spoločnosti Google Inc.

* Oficiálne homologované údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 budú zverejnené pred začiatkom predaja.

* Uvedené hodnoty spotreby paliva/energie, emisií CO2 a dojazdu v elektrickom režime sú odmerané v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a (ES) 692/2008 v platnom znení. Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 platia pre variant vozidla, a nie pre jednotlivé vozidlo. Použitý štandardný testovací postup umožňuje vzájomne porovnávať rôzne typy vozidiel od rôznych výrobcov. Na spotrebu paliva/energie, emisie CO2 a dojazdovú vzdialenosť na elektrický pohon má okrem technických vlastností vozidla vplyv aj štýl jazdy a iné netechnické činitele. CO2 je hlavný plyn vyvolávajúci skleníkový efekt a spôsobujúci globálne otepľovanie.

Od 1. septembra 2017 sa niektoré nové vozidlá typovo schvaľujú podľa skúšobného postupu WLTP (celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké vozidlá) podľa smernice (EÚ) 2017/1151 v platnom znení, čo je nový, realistickejší testovací postup na meranie spotreby paliva a emisií CO2. Od 1. septembra 2018 začal WLTP úplne nahradzovať nový európsky jazdný cyklus (NEDC), čo je zastaraný testovací postup. Počas vyraďovania postupu NEDC sa spotreba paliva a emisie CO2 podľa WLTP prepočítavajú späť podľa postupu NEDC. V porovnaní s predchádzajúcimi hodnotami spotreby paliva a emisiami bude existovať určitá odchýlka, pretože niektoré prvky testov sa zmenili, t. j. to isté vozidlo môže mať rozdielnu spotrebu paliva a emisie CO2.

** V krajinách, kde to povoľuje zákon.

O spoločnosti Ford Motor Company

Ford Motor Company je globálna spoločnosť so základňou v meste Dearborn v americkom štáte Michigan. K jej hlavným oblastiam podnikania patrí projektovanie, výroba, marketing, predaj a servis komplexného radu osobných automobilov, nákladných vozidiel, SUV a elektrifikovaných vozidiel značky Ford, ako aj luxusných vozidiel značky Lincoln. Zároveň poskytuje aj finančné služby prostredníctvom spoločnosti Ford Motor Credit Company a aktívne sleduje nové príležitosti na rozšírenie svojho podnikania investíciami do oblastí elektrifikácie, autonómneho riadenia a mobility. Spoločnosť Ford má približne 199 000 zamestnancov po celom svete. Viac informácií o spoločnosti Ford, jej produktoch a spoločnosti Ford Motor Credit Company nájdete na internetovej stránke www.corporate.ford.com.

Spoločnosť Ford of Europe sa zaoberá výrobou, predajom a servisom vozidiel značky Ford na 50 individuálnych trhoch a má približne 53 000 zamestnancov vo svojich podnikoch s plnou majetkovou účasťou. Celkovo pre spoločnosť pracuje približne 67 000 ľudí, ak sa zarátajú aj podniky s účasťou iných spoločností a nekonsolidované podniky. Okrem spoločnosti Ford Motor Credit Company prevádzkuje spoločnosť Ford Europe divíziu Ford Customer Service Division a 24 výrobných závodov (16 podnikov s plnou majetkovou účasťou alebo konsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností a 8 nekonsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností). Do Európy boli prvé automobily značky privezené v roku 1903, teda v tom istom roku, v ktorom bola spoločnosť Ford Motor Company založená. Výroba sa v Európe začala v roku 1911.